Veteriner Diş Hekimliği – Kedi ve Köpek Diş Kliniği

Dr. Pati Veteriner Kliniğine bal isimli kedimle gidiyorum balim mantar hastalığına yakalanmıştı 4 ay kısa bir surede mantar hastalığını iyileştirdik. Dr. Pati’ye çok teşekkür ediyorum. Yaklaşık 2 senedir Dr. Patiye gidiyorum ilgi çok güzel her şey için çok teşekkür ediyorum.

-Murat Dinç

Günümüzde evcil hayvan besleyen kişilerin en fazla ihtiyaç duydukları hizmetin veterinerlik hizmeti olduğu bilinmektedir. Özellikle diş konusunda yardım almak isteyen evcil hayvan sahipleri birçok soruyu merak etmektedirler. Çünkü veterinerlik hizmetinde her türlü diş sorununa çözüm bulunmaktadır. Ayrıca gelişen teknoloji ile yapılacak olan işlemler daha güvenilir bir şekilde yapılmaktadır. Buda aldığınız hizmetin kaliteli olmasına yol açmaktadır.

Kliniğimizde veteriner diş hizmeti olarak şu hizmetleri sunmaktayız.

1. Diş Taşı Temizliği
  2. Diş Çekimi
  3. Ağız ve Çene Tedavileri

Olarak 3 temel hizmeti sunmaktayız.

Veteriner Diş Kliniği Hizmetlerimiz

Diş Taşı Temizliği

Ağız kokusunun temel sebeplerinden diş taşı(diş tartarı) temizliği insanlarda olduğu gibi hayvanlarda da önemlidir. Diş temizliği yapılmadığı taktirde ileriki süreçlerde diş kayıplarına ve gingivit(diş eti yangısına) sebep olmaktadır.

Ağız Tedavileri

Dil ve ağız yara bakımları kliniğimizde yapılmaktadır.

Diş Çekimi

Tedavisi mümkün olmayan çürük ve kökleri zayıflamış dişlerin ağız içi enfeksiyonu önlemek amacıyla diş çekimi yapılmaktadır.

Ağız ve Çene Cerrahisi

Damak yarığı, çene kırıkları, çoklu diş çekimleri ağız içi cerrahi gerektiren yaralar, ağız ve çene operasyonları kliniğimizde yaptırabilirsiniz.

Veteriner Hekimlikte Ağız ve Diş Sağlığının Önemi Nedir?

Veteriner diş hekimliği oldukça yararlı olan mesleklerden birisi olarak karşımıza çıkmaktadır. Özellikle kedi ve köpeklerde yaşanan diş problemleri son derece can sıkıcıdır. Sadece diş için değil ağız sağlığı içinde can sıkıcı durumlar görmek mümkündür. İşte bu gibi durumlarda veteriner diş hekimi hemen deveye girmektedir. Sonuçlar ise son derece başarılı olarak dikkat çekmektedir. Zaten bu alanda yapılan işlerin çoğu evcil hayvanların hayatını kolaylaştırmaya yaramaktadır.

Veteriner diş kliniği ile hizmet veren hekimler uygun koşullarda çalışmaktadırlar. Bu sayede yaşanan sağlık sorunu en iyi şekilde çözülerek hayvanın sağlığına kavuşması sağlanmaktadır. Ayrıca ağız ve diş sağlığı insanlarda olduğu kadar hayvanlar içinde çok önemlidir. Sonuçta ağız ve diş konusunda birçok problem görülmesi mümkündür. İnsanların can dostu olan bu canlılar için tüm gerekli sağlık önlemleri alınmalıdır.

Hangi Ağız ve Diş Sorunlarında Veteriner Hekime Başvurmak Gerekir?

Veteriner hekime başvurmak için birçok ağız ve diş sorunu bulunmaktadır. Bu sorunları fark ettiğiniz zaman direkt olarak veteriner kliniğine gitmeniz gerekir.

Sıklıkla görülen ağız ve diş sorunları şöyledir;

– Ağız kokusu.

– Diş etlerinde kızarıklık.

– Ağızdan salya gelmesi.

– Evcil hayvanınızın yaşam kalitesinin düşmesi.

– Beslenirken zorlanma görülmesi.

– Evcil hayvanın sıklıkla ağzında bir şey varmış gibi uğraşması.

Veteriner hekime her durumda gitme şansınız vardır. Yani hiç ummadığınız sorunlardan dolayı evcil hayvanınızın sağlığı olumsuz yönde etkilenebilir. Bu durum hayati derecede öneme sahiptir. Bundan dolayı dikkatli ve duyarlı olmakta yarar olduğunu söyleyebiliriz.

Evcil Hayvanlarda Diş Hastalıkları Devam Ederse Ne Olur?

Evcil hayvanlarda diş hastalıkları görülmesi son derece muhtemel olan bir durumdur. Çünkü evcil hayvanlar insanlar gibi dertlerini anlatamazlar. Buda veteriner diş kliniğinin önemli bir ihtiyaç olduğunu gösterir. Bu klinikte evcil hayvanın ağız ve diş bakımı en yararlı şekilde yapılır.

Veteriner diş hekimi yaptığı kontroller neticesinde doğru tespitlerde bulunarak kısa sürede önlem alabilir. Çünkü evcil hayvanlardaki diş eti hastalıkları başka sorunlara da yol açmaktadır. Özellikle diş hastalığı uzun süre devam ederse eğer evcil hayvanın yaşamı bile tehdit altına girer. Hatta diş hastalıklarına bağlı olarak yaşanacak olan enfeksiyonlar tüm vücuduna yayılabilir. Bundan dolayı veteriner diş kliniği oldukça önemli olan yararlı bir hizmet olarak bilinir.

Evcil Hayvanlarda Ağız Kokusunun Nedenleri ve Tedavisi

Evcil hayvanlarda ağız kokusunun en önemli nedeni ağız içinde yaşanan bir veya birkaç problemdir. Bu problemler evcil hayvanda diş ve ağız sağlığının yapılmasına işarettir. Zaten bu sorun genel olarak 2 yaşın üzerindeki evcil hayvanlarda görülmektedir. Tabi bu yaş durumu değişiklik gösterebilir. Yani evcil hayvanınızda ağız kokusu varsa eğer hemen veteriner kliniğine gelmelisiniz.

Kedi ve köpeklere baktığımız zaman büyük bir çoğunluğunda ağız ve diş problemleri yaşandığı görülmektedir. Ancak buna dikkat etmeyen evcil hayvan sahipleri durumun geç farkına varmaktadırlar. Bu yüzden evcil hayvanınızda ağız kokusu varsa eğer durumu ciddiye almanız tavsiye edilir.

Diş Kırılması Neden Olur ve Tedavisi Var mıdır?

Evcil hayvanların başına gelebilecek olan önemli sorunlardan biriside diş kırılmasıdır.

Diş kırılması şu nedenlerden dolayı olur;

– Sert bir cisimle oynama.

– Kemik kemirme.

– Başka bir hayvanla dalaşma.

– Oyun oynarken sert bir yere çarpma.

Evcil hayvanlarda diş kırılması olduğu zaman öncelikle veteriner kliniğinde ilk muayene yapılır. Burada dişin durumuna bakılır ve çözümlere göre tedavi belirlenir. Kırılan bölgenin dolgu malzemeleriyle doldurulması da mümkündür. Ancak dişin durumu kötüyse çekme yoluna gidilir. Tabi dişteki sorun büyükse hayvanın canı yanabilir. Yine de en uygun yöntemler kullanılarak evcil hayvanın canı yanmadan sorun çözülmeye çalışılır.

Diş Çekimi

Evcil hayvanlarda diş çekimi yapmakta mümkündür. Veteriner diş kliniğinde uygun koşullar sağlandıktan sonra çekim işlemi yapılmaktadır. Diş çekimi yapılırken çevredeki yapılara zarar verilmez. Ancak diş kökünün kırılma durumu yaşanabilir. Bu durumda ise veteriner diş hekimi gerekli olan müdahaleyi yaparak çözümler geliştirir.

Veteriner diş kliniği deneyimli kişiler görev almaktadır. Bu sayede gerekli olan ön işlemler yapıldıktan sonra diş çekimine geçilir. Tabi bunun için öncelikle dijital röntgen kullanılmaktadır. Böylelikle evcil hayvanın diş yapısı zarar görmeden gerekli olan çekim kolayca yapılabilir. Burada önemli olan doğru bir diş çekimi yöntemi kullanmaktır.

Evcil Hayvanlar İçin Düzenli Diş Bakımı

Veteriner diş hekimliğinin en önemli hizmetlerinden birisi diş bakımı olarak bilinmektedir. Çünkü diş bakımı sıklıkla gereken bir hizmettir. Özellikle evcil hayvanlar dişlerinde bir ağrı veya başka problem gördüklerinde yaşam kaliteleri düşer. Bunun nedeni ise yaşadıkları diş ve diş eti sorunlarıdır. Doğal olarak veteriner diş hekimi evcil hayvanınıza düzenli olarak diş bakımı yapmalıdır.

Veteriner diş kliniği içerisinde yer alan ekipmanlar ve uzman çalışanlarla diş bakımı başarılı olarak yapılmaktadır. Bu bakımın sayesinde ise önemli avantajlar elde edilmektedir.

Evcil hayvanlarda diş bakımının avantajları;

– Evcil hayvanın yaşam kalitesi artar.

– Yaşanması muhtemel olan diş problemlerinin önüne geçilmiş olur.

– Evcil hayvanın huzursuzluk yaşama ihtimali azalır.

– Erken yapılacak olan teşhisle ağız ve diş tedavisine erkenden başlanır.

Diş Temizliği

Veteriner diş hekimliğinde evcil hayvanınız için diş temizleme şansı bulunmaktadır. Çünkü diş temizliği belirli bir periyot ile yapılmalıdır. Genellikle altı ayda veya dişin durumuna göre senede bir kez diş temizliği yapılmaktadır. Veteriner diş hekimi duruma göre bu sürede değişiklik yapabilir. Çünkü evcil hayvanların dişlerinde durum farklılıklar gösterebilir. Buda her evcil hayvan için farklı bir periyotta diş temizliği yapılması anlamına gelir.

Veteriner diş kliniği içerisinde yapılan diş temizliği evcil hayvanınızın diş minesinde oluşan birikmeyi ortadan kaldırmaktadır. Özellikle yapılan bu işlem neticesinde evcil hayvanın dişlerinde son derece önemli bir rahatlama meydana gelmektedir.

Evcil Hayvanlarda Diş Çürümesi Olur mu?

Diş çürümesinin hayvanlarda seyrek olarak görüldüğü bilinmektedir. Çünkü çürüğün oluşma ortamı genellikle asitli ortamlardır. Ancak kediler ve köpekler etobur olduğu için bu konuda dirençlidirler. Bundan dolayı evcil hayvanlarda diş çürümesi nadir görülür.

Tabi yine de yapılan diş bakımlarında bu problemde kontrol edilir. Diş çürümesi olduğu tespit edilen evcil hayvanın tedavisi de büyük bir özenle yapılmaktadır.

Ayrıca evcil hayvanların sağlığı için düzenli kontrol şarttır. Sonuçta bu evcil hayvan dostlarımız hayatımızda önemli bir yerde bulunmaktadır. Onların sağlığı da insanlara emanettir. Bu konuda veteriner kliniğine sonuna kadar güvenebilirsiniz.

Zaten evcil hayvanların bakımını ve tedavilerini işin uzmanı olan kişiler yapmalıdırlar. Aksi halde yapılacak işlemler daha büyük sorunlara yol açabilir. Bunun için evcil hayvanlardaki her türlü ağız ve diş sorunlarında veteriner kliniğinin kapısını çalabilirsiniz.

EN İYİ REFERANS İYİ BİR KELİMEDİR

DUDU ERDEMİR

Kanlı ishalli köpeğimi Serkan Bey 4 günde tedavi etti. Serkan Beye teşekkür ederim.

ŞÜKRAN YILMAZ

Daha önce kedim 5. kattan düştüğünde ve aşılarında Serkan Bey kedimizle ilgilendi. Makul bir fiyatı vardı. Güleryüzlü, kibar ve ilgiliydi.

OKAN ÇİÇEK

Önce kedimizin sağlığını sonra bizi düşünüyor. Mutlaka birden fazla alternatif sunuyor. Çok düşünceliler.

HASAN HÜSEYİN DEMİR

Üsküdar veteriner kliniklerine yeni dahil olan Dr. Pati’ye gönülden referans oluyoruz.